Char kuey teow terbaik di Batu Caves (review tempat makan best)

11:18 PM

Assalammualaikum..

Hehe..malam2 ni best jugak nak update tempat makan dekat dengan area2 rumahku ni. Ok, tempat makan kali ni adelah gerai makan biase-biase je la..Nama gerai ni pon aku tak tahu sebab macam xdek sign board jek..Hehe..Agaknye everytime datang, perut ni lapor je memanjang sampai tak sedar sign board gerai ni.


LOCATION

Lokasi terletak di Batu Caves area, opposite dengan Giant Batu Caves, sebaris dengan used car center and petronas Batu Caves. So pepandai la gi carik ye kalau nak rasa..

Gerai ni bak gerai-gerai di tepi jalan yang lain la ek..ada kerusi meja di susun di tepi2 jalan2..dun worry jalan ni xde la busy, kereta pon lalu slow-slow macam siput je..so insyaAllah takde yang terbabas. Kalau yang belah jalan sana tu..memang tepi highway la..Siap bole menikmati pemandangan kereta lalu lalang atas flyover. 

Tengok udang2 yang tergolek tu..Oh oh fresh sungguhh...



THE FOODS

Ade beberapa menu di sini, tapi yang kitorang satu family salu makan : Nasi lemak, kuew teow goreng, bihun sup and yang paling best dan idaman perut gemuk ku ini adalah CHAR KUEY TEOW SPECIAL yang tangkap leleh ini..

Harga range dlm rm4-rm6 sepinggan..depends on menu la..For me harganya berpatutan dengan rasanye yang sedap!

Initially plan nak minum teh ais je..eceh2..bajet omputih minum2 tepi river gitu..Sekali amik ko, order gak sepinggan char kuey teow..hahahaha.. Padahal baruuu jek makan semangkuk laksa mak bonda buat. Cik abang plak order bihun sup kegemaran die dengan favourite cili jeruk die. 

Oh yes, kalau ikut testimony abang aku ngan laki aku..cili jeruk kat sini memang terbaik. Kalau dorang bungkus salunye cili jeruk ni dimintak bungkus sama besar bungkusan bihun sup..Sabar je la..haha..


Sebenarnye dah beberapa purnama ibu mengandung ini mengidam nak minum teh ais kat sini! Tak tahula..tapi aku seyes rasa teh ais sini rasanya macam ais krim! Wahai adik pembuat air, sedap betul teh ais ko buat ni dik! Sampai akak dari Bentong turun nak minum teh ais ko buat..Lihatla berapa gelas aku minum..Satu laki aku minum..3 utk bini yang mengandung ni.. Hehe..
Tak sedar diri betul aku ni kalau makan. Hari Jumaat plan nak minum air gula (kene doa banyak-banyak la jawabnye supaya gula ku normal..kah-kah..bad doctors..ish ish....). 

Tengah-tengah makan ..tiba-tiba aku cakap ngan laki aku.."Sayang,saye sakit perut la.."..Laki aku dengan muke cuak nye.."Hah??Awak contraction ke??"..(maklumla,bini die tengah on MC seminggu sebab baru discharge premature contraction)

"Taklah..nak b****", sambil tersenyum riang.
Kekekeke..spoiler!LOL.

Okla,thanks for reading..Sape yang nak rasa Char kuey toew sedap ni, bole la singgah sini ye..


OVERALL REVIEW:

Location: Batu Caves area.Strategic, senang nak carik. Tapi bahaya sikit sebab tepi highway. Setakat ni tiada kejadian yang tak diingini.

Cleanliness: Errmmm 2/10 je kot. Sebab tepi paya ke longkang beso aku pon tataula..So,agak tak bersih di situ. Tapi korang xmakan dalam longkang la..So far aku makan xpenah diarrhea.

Rasa: Sedap semuanya rate 4.5/5

Harga: murah dan berpatutan 

Time: 7pm sampai tengah malam..kul 1am kot! Hari ahad tutup.

You Might Also Like

0 comments

I read:

Makeup geek