Doktor kaya ke??

12:52 AM

Hurm..ramai yg ingat doktor ni kaya.zaman dulu maybe la..zaman sekarang ni gaji doktor celah gigi je..kalau takde tanggungan and duduk dengan mak bapak..yes..insyaAllah ko akan kaye la..tapi kalau ade tanggungan..ade utang rumah kereta..utang belajar dan sebagainya..sama je mcm org makan gaji yg lain...
so disitulah dilemanya bile jadi org pompuan. 


Hati ni tahu kene berjimat cermat..kene menyimpan dan sebagainya..tapi apekandaya..hati ompuan ni rapuh dan lemah bile nampak benda cantik. And ompuan ni mudah stress kalau ape yg dorg nak tu xtercapai..stress sampai meroyan gigit2 bantal tengah malam kalau benda die nak tak dapat..hahaha..


Same goes to me..aishhh..i do want to overcome this problem..eventhough aku xpernah la bebankan laki aku dalam bab2 nak beli makeup..coz everytime aku nak shopping..ak dah set berapa kali ak kene locum or bisnes la ape yg patut so dat xmengganggu sgt gaji bulanan.tp aku salu mntk izin la dlu kan..sebab sebagai isteri kena la discuss dengan suami dlu..walaupun duit ko banyak sgt begunung..tp kena jugak mntak pendapat dan nasihat.sebab ape? Sebb  org pompuan mcm aku ckp td la..iman lemah..hahaha..


Oklah..nak kene set azam la aku rasa..to be thrifty and healthy!..goal rafidah goal! Goal tu kene ada.. oh yes.. satu benda la yg aku nak share..no matter how shopaholic u are..sebelum nak shopping..makesure setel dlu sume kewajipan and makesure da set aside utk simpanan hari tua sikit..then barula korang shopping..itu pendapat aku la..and jangan gatal nak shopping sampai terpaksa meminjam2..pantang tok nenek aku la pinjam2 ni..nak pinjam gi pinjam dekat bank ye senah..

aku harap korg doakan la aku berjaya dengan goal aku ni..jangan aku yg masuk goal sudah..goodnight
#randomrambling #lepasstress

You Might Also Like

0 comments

I read:

Makeup geek